aknéval küzdök

Hozzászólás küldése

Megerősítő kód
Gépelje be a képen látható kódot. A kis- vagy nagybetűk nem számítanak.
   

Kinyitás Téma áttekintése: aknéval küzdök

Hozzászólás Szerző: Dr. Tankó András » szer. máj. 09, 2012 5:37 pm

Kedves Kérdező!

A Diane 35 nevő gyógyszer a férfihormon szintet csökkenti, ezért javít az acnés panaszokon, de ugyanakkor libidócsökkenést is okozhat. Tekintve, hogy viszonylag magas hormontartalmú gyógyszer, fiatal betegeknek nem szabad sokáig szedni. Olyan valamelyest kisebbb horomontartalmú tablettát érdemes helyette választani, melynek szintén magas férfihormon ellenes aktivitása van. Ilyen pl. a Belara v. a Dienille, de kis mértékben bármely fogamzásgátlónak van férfihormon ellenes hatása. A váltás után remélhetőleg a libidó is javulni fog. A hangulatingadozás és a lábzsibbadás okát pedig nem biztos, hogy a gyógyszerben kell keresni.

Üdvözlettel: Dr.Tankó András

aknéval küzdök

Hozzászólás Szerző: Vendég » szer. máj. 09, 2012 5:11 pm

Tisztelt Doktor Úr!
23 éves lány vagyok, 7 hónapja szedem a Diane 35 nevű fogamzásgátlót, melyet a bőröm miatt válsztottam orvosommal. Közepes fokozatú aknéval küzdök, ami a gyógyszer hatására egy kicsit javult, viszont azt vettem észre, hogy mióta szedem a gyógyszert a libidóm csökkent, a hangulatom ingadozik, valamint gyakran zsibbadó érzést érzek a lábamban. Nem tudom, hogy ezek lehetnek-e tabletta mellékhatásai.Nőgyógyászom szerint fél év után mindenkinek abba kell hagyni a gyógyszer szedését, a kérdésem az lenne, hogy Ön melyik gyógyszert ajánlaná a diane helyett, amely szintén segít a bőrproblémáimon? Köszönettel

Vissza a tetejére